Subject: FW: Riigitee 22244 Kolkja tee km 1,75 ristumiskoha ehitamise põhiprojekt
From: Herkki Rõõm <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Wed, 9 Apr 2025 16:26:06 +0300

Tere,

Palun registreerida.

Parimat,

Herkki Rõõm

From: ADETEX OÜ <[email-masked]>
Sent: Wednesday, April 9, 2025 3:39 PM
To: Herkki Rõõm <[email-masked]>
Subject: RE: Riigitee 22244 Kolkja tee km 1,75 ristumiskoha ehitamise
põhiprojekt

Tere

Manuses on korrigeeritud projekt. Sobivuse korral palun kooskõlastada.

Vastused märkustele:

1.	Riigiteel antud asukohas puudub 1  m laiune teepeenar, mistõttu
projekteeritud ristumiskohal ei ole samuti kohane projekteerida 1 m laiust
peenraosa.

Piisab 0,5 m laiusest peenrast.

Peenra laius vähendatud

2.	Olemasoleva sidekaabli kaitsmiseks on projekteeritud kaitsetoru
750N. Riigitee teemaa kinnistul minimaalne lubatud kaabli kaitsetoru
tugevus on 1250 N.

Kaitsetoru tugevus korrigeeritud

3.	Mis põhjusel peab olema kinnistu juurdepääs laiusega 4,5 m?
Sobilik laius elamu juurdepääsuks on 3,5 m.

Mahasõidu laius 3,5 m . Juhin tähelepanu, et ristlõige 1-1 tehtud raadiuse
kohast, kus laius on 5 m .

4.	Mis vajadust täidab joonisele näidatud veoki pöördekoridor
kinnistule? See ei ole ju tavapärane ning  vajalik juurdepääs ? See ei ole
põhjendus,

miks vajalik projekteerida laiem juurdepääs kinnistule.

Korrigeeritud, prügiauto tagurdab tänavalt .

5.	Projektis on märgitud nähtavuskolmnurgale 7 x80 m. Info ja
joonisel näidatud ei lähe kindlasti kokku – LN2 ei ole siin 7 m.  See info
ei ole korrektne.

Antud asukohas piisab 3x80 m.

Nähtavuskolmnurk korrigeeritud (3x80 m) .

6.	Selline lahendus, kus projekteeritud tänavakattega ala on kinnistu
piirini, riigitee ja parkla vaheline ala on kitsas, ristumiskoha
pöörderaadiust ja peenra

osas arvestades on vajalik hiljem lisada mõne m2 jagu kruusa juurde ja
kinnistule on 7,8 m laiune juurdepääs. See lahendus ei sobi kuidagi siin
ega ole

aktsepteeritud.

Lahendus korrigeeritud, platsi ja kinnistu piirile jääb ca 2,25 m laiune
haljasriba. Mahasõidu kate kinnistu sees on betoonkividest sillutis.

Kas kinnistule rajatakse piirdeaed ja värav? Kuhu see tuleb ja milline on
värava laius? – Maaomanikult saadud info kohaselt piirdeaeda ei
paigaldata.

Kui aed kavandatakse, siis see tuleb siia peale kanda. – Maaomanikult
saadud info kohaselt piirdeaeda ei paigaldata.

Kui aeda ei tule, siis sellist kiviparketiga ala kinnistu piirini rajada
ei saa. -Kiviparketiga ala korrigeeritud.

Lugupidamisega

Andrei Grigorjev

Adetex OÜ

From: Herkki Rõõm <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, 7 April 2025 10:28
To: ADETEX OÜ <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Riigitee 22244 Kolkja tee km 1,75 ristumiskoha ehitamise
põhiprojekt

Tere,

Esitatud märkustes on ju kõik märgitud ja öeldud – palun lugege läbi!

Kui aeda ei tule, siis sellist kiviparketiga ala kinnistu piirini rajada
ei saa.

See ei ole ju tõsiselt võetav selgitus, et ristumiskoht elamule on
projekteeritud selline seetõttu, et siia hakkavad sisse tagurdama
jäätmeveok ja päästeameti auto.

Riigitee on antud asukohas kitsas, kuid ka täna toimub seal kinnistute
igapäevane liiklus ja jäätmeveokite liikumine.

Kas ühe kinnistu puhul hakkab jäätmeauto kinnistule sisse tagurdama?

Selline projektlahendus ei ole tõsiselt võetav.

Palun lähtuda Teile 19.02 2025 saadetud märkustest.

Lugupidamisega

Herkki Rõõm

peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 521 9446

www.transpordiamet.ee
<https://checkpoint.url-protection.com/v1/url?o=http%3A//www.transpordiame
t.ee&g=NmY5M2I3NjUxMmYzN2U5Yw==&h=OWNkYmJiOGVhOWQ4MDFiOWNhZjRkYTA4NTFmMzMz
YWE3Y2ZjYTgxZGQ1NTNiYjJiMzlkNWI3Y2QzZmM5NjQ1YQ==&p=YzJlOmF5ZXNhOmM6bzozMTY
5ODY2ZDkyOGFmODg5ZmUzMjgyNjkxMjdjNTkwMDp2MTpoOlQ=>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: ADETEX OÜ <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, April 7, 2025 10:10 AM
To: MNT Teed <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Cc: Herkki Rõõm <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Riigitee 22244 Kolkja tee km 1,75 ristumiskoha ehitamise
põhiprojekt

Tere

Tuletan meelde, et ootame täpsustused allpool toodud punktidele.

Lugupidamisega

Andrei Grigorjev

Adetex OÜ

From: ADETEX OÜ <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, 20 March 2025 10:09
To: 'Herkki Rõõm' <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Riigitee 22244 Kolkja tee km 1,75 ristumiskoha ehitamise
põhiprojekt

Tere

Kas saaksite vastata 21.02.2025 edastatud küsimustele? Hetke ei saa
projekti parandada kuna puudub arusaam mis lahendused on Transpordiameti
poolt  aktsepteeritavad.

Lugupidamisega

Andrei Grigorjev

Adetex OÜ

From: ADETEX OÜ <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, 21 February 2025 13:31
To: 'Herkki Rõõm' <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Riigitee 22244 Kolkja tee km 1,75 ristumiskoha ehitamise
põhiprojekt

Tere

Kas te saaksite täpsustada märkus nr 6? Hetkel piirdeaia ega väravat
planeeritud ei ole. Kuidas peaksime lahendust korrigeerima, et see oleks
korrektne ja aktsepteeritav? Kas peaksime tagama suurema vahekauguse
riigitee ja parkimisplatsi vahel?

Samuti seoses märkustega 3;4  juhin tähelepanu Transpordiameti märkusele
eelprojektile:

Juhime tähelepanu, et riigitee äärse veevõtukoha kavandamisel tuleb
lähtuda meie tehnovõrkude juhendist (Lisa 4). Kui riigitee on nii kitsas,
et kaks päästeautot (laius 2,5 m) ei mahu üksteisest mööduma, ei saa
lubada päästeauto peatumist riigitee peenral ning sellisel juhul tuleb
rajada plats, tasku või mahasõit. Peatumine riigitee peenral tähendab
liiklustakistust. Vajalik on tagada vaba läbipääs peatuva päästeauto
korral > 3,5 m.

Hetkel päästeauto/pügiauto juurdepääs tagatud mahasõidu kaudu kinnistu
sisesele platsile nii, et päästeauto/prügiauto ei jääks takistama liiklust
riigiteel. Kui me projekteerime kitsama mahasõidu, siis
päästeauto/prügiauto ei mahu sisse keerama ja jääb seisma riigiteel,
takistades liiklust. Kinnistu omanik ei ole valmis kitsast maanteed omal
kulul laiendama. Seega laiem (4,5 m) oleks optimaalne lahendus.

Lugupidamisega

Andrei Grigorjev

Adetex OÜ

From: Herkki Rõõm <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, 19 February 2025 10:24
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: Riigitee 22244 Kolkja tee km 1,75 ristumiskoha ehitamise
põhiprojekt

Tere,

Olete esitanud kooskõlastamiseks töö nr 25-01-03 „ Ranna tn 91 kinnistu ja
riigitee 22244 Kolkja tee km 1,75 ristumiskoha ehitamise põhiprojekt“

Esitatud projekti osas on järgmised märkused/küsimused:

1.	Riigiteel antud asukohas puudub 1  m laiune teepeenar, mistõttu
projekteeritud ristumiskohal ei ole samuti kohane projekteerida 1 m laiust
peenraosa.

Piisab 0,5 m laiusest peenrast.

2.	Olemasoleva sidekaabli kaitsmiseks on projekteeritud kaitsetoru
750N. Riigitee teemaa kinnistul minimaalne lubatud kaabli kaitsetoru
tugevus on 1250 N.

3.	Mis põhjusel peab olema kinnistu juurdepääs laiusega 4,5 m?
Sobilik laius elamu juurdepääsuks on 3,5 m.

4.	Mis vajadust täidab joonisele näidatud veoki pöördekoridor
kinnistule? See ei ole ju tavapärane ning  vajalik juurdepääs ? See ei ole
põhjendus,

miks vajalik projekteerida laiem juurdepääs kinnistule.

5.	Projektis on märgitud nähtavuskolmnurgale 7 x80 m. Info ja
joonisel näidatud ei lähe kindlasti kokku – LN2 ei ole siin 7 m.  See info
ei ole korrektne.

Antud asukohas piisab 3x80 m.

6.	Selline lahendus, kus projekteeritud tänavakattega ala on kinnistu
piirini, riigitee ja parkla vaheline ala on kitsas, ristumiskoha
pöörderaadiust ja peenra

osas arvestades on vajalik hiljem lisada mõne m2 jagu kruusa juurde ja
kinnistule on 7,8 m laiune juurdepääs. See lahendus ei sobi kuidagi siin
ega ole

aktsepteeritud.

Kas kinnistule rajatakse piirdeaed ja värav? Kuhu see tuleb ja milline on
värava laius?

Kui aed kavandatakse, siis see tuleb siia peale kanda.

Kui aeda ei tule, siis sellist kiviparketiga ala kinnistu piirini rajada
ei saa.

Korrigeeritud projekt palume esitada meile uuesti kooskõlastamiseks
e-posti aadressile [email-masked]
<mailto:[email-masked]>

Lugupidamisega

Herkki Rõõm

peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 521 9446

www.transpordiamet.ee
<https://checkpoint.url-protection.com/v1/url?o=http%3A//www.transpordiame
t.ee&g=NmY5M2I3NjUxMmYzN2U5Yw==&h=OWNkYmJiOGVhOWQ4MDFiOWNhZjRkYTA4NTFmMzMz
YWE3Y2ZjYTgxZGQ1NTNiYjJiMzlkNWI3Y2QzZmM5NjQ1YQ==&p=YzJlOmF5ZXNhOmM6bzozMTY
5ODY2ZDkyOGFmODg5ZmUzMjgyNjkxMjdjNTkwMDp2MTpoOlQ=>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.